Druk bijgewoonde bijeenkomst deze morgen! 40-tal ouders tussen 8u40 en 9u15 in de refter.

Deze punten/vragen/opmerkingen kwamen aan bod:

  • informatie uit het verslag van de vorige avondbijeenkomst: zie hier
  • Ouders Lisa en Tom zijn in contact met Lies om samen een oplossing te zoeken voor de zonneweringen op de tweede verdieping. Voorkeur gaat uit naar grote parasollen. To be continued.
  • aankondiging Pic Nic
  • Verslag Schoolraad : er is een brief verstuurd naar de gemeente vanuit de Schoolraad met de dringende vraag om zeker tegen 1 september 2016 de chauffageketel te herstellen en de veiligheid van de kinderen te garanderen door enkele infrastructurele herstellingen te doen.

EVALUATIE FANCY FAIR

  • Het was een topfeest!
  • Vraag om de opstelling van het podium voor volgende Fancy Fair te herbekijken, zodat meer ouders het spektakel kunnen zien.  We bespreken dit op de volgende ouderraad-vergadering.
  • Vraag om te bekijken of niet alle kinderen minstens één speelkaart kunnen krijgen? Dit wordt besproken op de volgende ouderraad-vergadering.

SPEELPLAATS

  • Toiletten: school is ermee bezig. Er wordt alvast een kalender opgehangen met een tijdslijn, zodat iedereen ziet wanneer de toiletten worden schoongemaakt.
  • Tine, Claire en Lies geven info over Buitenspel/Pimp je speelplaats: alles loopt gesmeerd. Meer info in september. Mogelijk eerste werken in januari 2017.

Andere

  • opnieuw vragen over hoe moeilijk het is om een logopedist te vinden in Brussel. Grote vraag, weinig aanbod. Als ouderraad kunnen we hier niet veel aan doen. School bekijkt al lang of er iets op school zelf kan georganiseerd worden.
  • Vraag of we de maandkalender van de school iets vroeger kunnen krijgen.  Vraag wordt overgemaakt aan Lies.
  • Vraag over ‘communication non-violente’ en een mogelijke vorming voor leerkrachten of leerlingen. Mama geeft ‘L’arbre Veillant’ uit Molenbeek aan als goed voorbeeld, die vorming geeft, ene Rehana Rymambee. De school pakt deze uitdaging vandaag al op verschillende manieren aan (met vooral meester Thomas als spilfiguur) en is bezig met een programma dat werkt op de ‘talenten’ van de kinderen.